Kdo jsme

Charita Kaplice je organizační složkou Diecézní charity České Budějovice, členem sdružení Charita Česká republika a je součástí Římskokatolické církve. Vizí Charity Kaplice je být odborným a transparentním poskytovatelem sociálních služeb a stabilním zaměstnavatelem ve správním obvodu obce s rozšířenou působností Kaplice. Partnery organizace pro jednání v sociální oblasti jsou zadavatelé, poskytovatelé a uživatelé sociálních služeb, dále pak subjekty veřejné správy a podnikatelského sektoru, sponzoři, donátoři, média, spolupracující organizace a v neposlední řadě také široká veřejnost.

Posláním Charity je služba milosrdné lásky církve lidem v ohrožení nebo nouzi bez ohledu na jejich věk, pohlaví, politické smýšlení, rodinné uspořádání, zdravotní stav, sexuální orientaci, sociální a ekonomickou situaci a postavení, jejich příslušnost k etnické nebo národnostní menšině, víře, náboženství a kultuře.

Naše poslání

Posláním Charity Kaplice je zajišťovat kvalitní a dostupné sociální služby ve správním obvodu obce s rozšířenou působností Kaplice a podílet se na rozvoji občanské společnosti v regionu. Charita Kaplice poskytuje sociální služby: pečovatelská služba, sociální rehabilitace a nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. Cílovou skupinou sociálních služeb Charity Kaplice jsou senioři, osoby se zdravotním postižením a děti a mládež zasažené či ohrožené nežádoucími společenskými jevy.

Základní údaje o organizaci:

Zřizovatel: Biskupství českobudějovické
Statutární orgán: Mgr. Ivana Žáčková, ředitelka Charity Kaplice
Registrace: 1. 9. 2007 v Rejstříku evidovaných právnických
osob, Ministerstvo kultury ČR, číslo evidence: 8/1-05-727/2007-11082

Sídlo: Náměstí 42, Kaplice, 382 41
IČ: 73634310
Tel.: 731 604 509, e-mail: reditel@kaplice.charita.cz
Číslo účtu: 259580227/0300

Hodnoty Charity Kaplice:

Odbornost

  • Vzdělání dle zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách (sociální pracovník, pracovník v sociálních službách)
  • Znalost základní legislativy a strategických dokumentů České republiky a Evropské unie související s činností organizace (které poskytuje Charita Kaplice)
  • Orientace v systému sociálních služeb a státní sociální pomoci České republiky
  • Znalost standardů kvality sociálních služeb a cílových skupin Charity Kaplice
  • Znalost strategických dokumentů, směrnic, řádů a metodik Charity Kaplice
  • Znalost metod sociální práce a zájem o nové metody
  • Počítačová gramotnost včetně dovednosti práce s IT systémy využívanými v Charitě Kaplice
  • Vyhledávat informace, pracovat s nimi a sdílet je v pracovním týmu Charity Kaplice
  • Řidičské oprávnění skupiny A, B
  • Jazykové dovednosti – NJ výhodou

Profesionalita

  • Celoživotní vzdělávání a profesní rozvoj zaměstnanců Charity Kaplice
  • Implementace teoretických znalostí do praxe
  • Manažerské schopnosti a dovednosti vedoucích pracovníků
  • Znalosti, schopnosti a dovednosti pracovníků v přímé péči (sociální pracovníci a pracovníci v sociálních službách) – znalost individuálního plánování poskytovaných sociálních služeb, komunikační a organizační schopnosti, schopnost naslouchání, zpětné vazby, empatie, kreativita, aktivita, flexibilita, podnikavost, osobní nasazení, samostatnost i schopnost práce v týmu, apod.
  • Vzájemná odborná zastupitelnost s ostatními kolegy
  • Znalost finančního zajištění sociální služby

Transparentnost a zdravé finance

  • Definovaná vize, poslání a hodnoty Charity Kaplice
  • Systém směrnic, řádů, metodik a pokynů, kterými se organizace řídí 
  • Funkční a přehledná organizační struktura a firemní kultura
  • Systém porad a řízení, vedení pracovníků a jejich podpora
  • Transparentní a funkční systém finanční i nefinanční kontroly, auditu financování organizace dle zákona, účtování, inventarizace, úspor, investic, mzdové politiky včetně finančních i nefinančních benefitů pro zaměstnance
  • Zajišťování více zdrojového financování organizace – projektová činnost, fundraising, sponzoring, dárcovství a hledání dalších finančních i nefinančních zdrojů
  • Účelnost a hospodárnost získaných a vynaložených prostředků
  • Systém plnění veškerých závazků, smluv a dohod

Zodpovědnost a loajalita

  • Osobní zodpovědnost každého pracovníka za své jednání i jemu svěřené pracovní povinnosti a kompetence
  • Podpora týmové spolupráce i samostatnosti jednotlivých pracovníků
  • Přijetí a respektování vize, poslání, hodnot, organizační struktury a firemní kultury
  • Vyhledání a sdílení informací související s činností organizace
  • Informační diskrétnost ve vztahu k organizaci, sociálním službám a jejich uživatelům
  • Vzájemný respekt s kolegy a ochota ke spolupráci a zastupitelnosti
  • Utváření dobrých a otevřených vztahů uvnitř i navenek organizace
  • Etický přístup k sociální práci, sociálním službám a jejich uživatelům včetně znalosti etických kodexů
  • Organizace je zaměstnavatelem, který dbá na sladění pracovního a rodinného života svých zaměstnanců

Partnerství

  • Utváření a rozvoj partnerských vztahů a spolupráce se zadavateli, uživateli, poskytovateli sociálních služeb, veřejnou správou, donátory, sponzory, dárci, podnikatelskými subjekty, médii, odborníky a širokou veřejností
  • Utváření a rozvoj příhraniční a mezinárodní spolupráce v oblasti sociálních služeb a rozvoj občanské společnosti
  • Otevřenost a komunikativnost organizace
  • Podpora dobrovolnické činnosti